سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز ستمدیده بر ستمکار سخت‏تر است ، از روز ستمکار بر ستم کشیده . [نهج البلاغه]

ازدواج آگاهانه، همین و بس


آیت‌الله وحید خراسانی، از مراجع تقلید که سخنان چهارشنبه گذشته ایشان در درس تفسیر با واکنش‌های مختلفی روبرو شد، در دیدار با جمعی از اساتید حوزه و علما، با تاکید بر پشتیبانی دائمی از جمهوری اسلامی، فرمودند: حفظ این نظام از اوجب واجبات است.
به گزارش  روات حدیث، در این دیدار خصوصی که آیت‌الله کعبی، آیت الله شب زنده‌دار و تعداد دیگری از علمای حوزه حضور داشته‌اند، وی درباره حضرت آیت العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که صحبت‌های من به هیچ وجه درباره ایشان نبوده است بلکه من ایشان را از قدیم می‌شناسم و در سلیم النفس بودن ایشان تردیدی ندارم.

وی در ادامه این دیدار، متولیان فرهنگی کشور را منظور اصلی صحبت‌های خویش دانسته است و مقابله با نفوذ مبلغان مسیحیت در کشور شیعه را از جمله وظایفی دانسته است که دستگاه‌های فرهنگی کشور درباره آن غفلت کرده‌اند.

آیت‌الله وحید خراسانی، در پایان این دیدار تاکید کرده‌اند که تمامیت ارضی شیعه باید حفظ شود و این مهم بر عهده دستگاه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی است.

منبع : جهان نیوز



میم شین ::: پنج شنبه 89/12/26::: ساعت 11:6 عصر



یکی از مخالفان جمهوری اسلامی که مدتی است به آمریکا مهاجرت کرده و به دلیل سخنان ضدایرانی خود به بهانه دفاع از حقوق زنان جوایز متعددی را از نهادهای وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی دریافت کرده است، در جدید‌ترین سخنان خود خواستار معرفی دادستان ایران به عنوان بدترین قاضی سال شده است.

به گزارش شبکه ایران، «شادی صدر» که پای ثابت سخنرانی‌های ضداسلامی و ضدایرانی در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا است و پس از ناکامی در اجرای طرح «کمپین علیه حجاب» مدتی را سکوت کرده بود، در مطلبی که در وبلاگ خود نوشته، با اشاره به قوانین اسلامی در قوه قضاییه ایران، نوشته است: سازمان ارتباط جهانی زنان (Women’s Link Worldwide) هر سال بهترین و بدترین قضات جهان را از نظر تاثیر مثبت یا منفی آرایشان درمورد برابری جنسیتی انتخاب می کند. امسال ما غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور و اکثریت قضات عضو هیات عمومی دیوان عالی کشور را نامزد بدترین قاضی سال کرده‎ایم.
 
خانم صدر علت این اقدام خود را یکی از قوانین دیوان عالی کشور مبنی بر اینکه «اگر زنی ناشزه شود، یعنی از خواسته های جنسی شوهرش اطاعت نکند و خانه او را ترک کند، دیگر نمی تواند از حق طلاقی که به موجب شروط ضمن عقد به دست آورده استفاده کند»، عنوان کرده و این مساله را سرکوب زنان ایرانی نامیده است.
 
این ادعای شادی صدر درحالی صورت گرفته که حقوقدانان معتقدند این بند از قانون برای حفاظت از کیان خانواده و حفظ سلامت اخلاقی زنان در جامعه وضع شده تا به عنوان نوعی تنبیه برای زنان فاسد درنظر گرفته شود.
 
دست راست «شیرین عبادی» در اقدامات ضدایرانی در مساله حقوق زنان همچنین تایید کرده که این اقدام از سوی نهاد تحت نظر او صورت گرفته؛ نهادی که هیچ اشاره‌ای به منابع مالی آن و نحوه پشتیبانی و حمایت از آن نشده است.
 
فعالان سیاسی معتقدند با توجه به اینکه خانم صدر تاکنون به دلیل سخنان ضدایرانی خود، جوایز متعددی را از نهادهای وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی دریافت کرده، هزینه‌های این سازمان نیز توسط همین نهاد‌ها تامین خواهد شد.
 
شادی صدر هنگام دریافت جایزه از وزارت امورخارجه هلند
 
گفتنی است شادی صدر در جریان برگزاری نمازجمعه 26 تیر سال گذشته که با حضور آقای هاشمی رفسنجانی برگزار شد، به همراه آشوبگران قصد ایجاد درگیری و اغتشاش داشت که توسط ماموران اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شد.
 
او چند هفته بعد و پس از آزادی از زندان، به صورت غیرقانونی از ایران خارج و به یک کشور اروپایی پناهنده شد.

منبع : رجانیوز



میم شین ::: پنج شنبه 89/12/26::: ساعت 11:6 عصر


با گسترش اعتراضات در عربستان؛
شیخ توفیق العامر از زندان رژیم آل‌سعود آزاد شد

خبرگزاری فارس: رژیم آل سعود در پی گسترش اعتراضات در این کشور مجبور شد که شیخ توفیق العامر از علمای برجسته شیعی را آزاد کند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری العالم، درپی تشدید اعتراضها و تظاهرات مردم عربستان در منطقه الشرقیه، مقامات سعودی در نخستین عقب نشینی دربرابر مطالبات مردم برای آزادی زندانیان سیاسی، عالم برجسته دینی شیخ توفیق العامر را آزاد کردند. 

مخالفان سعودی در شهر الاحساء (واقع در منطقه الشرقیه) امروز از آزادی شیخ توفیق العامر خبر دادند. 

بر اساس این گزارش، هواداران شیخ العامر که از زمان بازداشت او چندین تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کرده اند، هم اکنون در مسجد "ائمه البقیع " در احساء در انتظار او هستند، تا پس از آن مراسم استقبال مردمی باشکوهی در حسینیه "العامر " برگزار کنند. 



میم شین ::: پنج شنبه 89/12/26::: ساعت 11:6 عصر


خبرگزاری فارس: مرحوم بروجردی پیش از انتخابات و پس از کاندیدا شدن موسوی هشدار داده بود که موسوی ضدانقلاب است و خطر او برای انقلاب از بنی‎صدر هم بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه "فضای مجازی " خبرگزاری فارس، یک منبع مطلع و از آشنایان مرحوم بروجردی در گفت‎وگو با خبرنگار جهان ضمن بیان مطلب فوق گفت: مرحوم بروجردی در خصوص انتخابات گذشته نیز مواضع روشن داشت و بسیاری از مسائل پیش‏آمده را قبل از انتخابات به ما گفته بود. 

وی ادامه داد: مرحوم بروجردی پیش از انتخابات و پس از کاندیدا شدن موسوی هشدار داده بود که موسوی ضدانقلاب است و خطر او برای انقلاب از بنی‎صدر هم بیشتر است. 
به گفته وی این مرحوم خودش به موسوی رأی نداد و به دیگران هم توصیه می کرد: به او رأی ندهید که او در راه انقلاب نبوده و نمی‎ماند. 

گفتنی است در ایام انتخابات همسر مرحوم بروجردی پس از دیداری که همراه با جمعی از زنان فعال سیاسی با موسوی داشتند، از وی انتقاد می کند که چرا به جریانات مسئله‏دار و غیرقانونی مثل نهضت آزادی نزدیک شده است که این خبر در همان ایام بازتاب قابل توجهی در رسانه‎ها داشت. 
همچنین روز گذشته دختر امام(ره) درباره مرحوم بروجردی گفت: آقای بروجردی هرکجا که بود، هدفش خدمت به انقلاب و خیلی معتقد به ولایت بود. 

زهرا مصطفوی همسر مرحوم محمود بروجردی در حاشیه مراسم تشییع وی گفت: ایشان همیشه در خدمت انقلاب بود. 

وی همچنین درباره شخصیت بروجردی در زندگی خانوادگیش نیز گفت: در طول زندگی مشترکمان من یک دروغ، توهین یا حرف زشت از ایشان نشنیدم. 

مصطفوی گفت: بروجردی مردی متدین و الهی، مهربان و در راه انقلاب پرتلاش بود. 


منبع : فارس



میم شین ::: پنج شنبه 89/12/26::: ساعت 11:6 عصر


یک ضدانقلاب طرفدار موسوی به نام علیرضا رضائی در سایت خود مقاله ای درباره آینده رفقایش نوشته است که در بالاترین هم لینک خورده و همه را بهم ریخته است.

به گزارش جهان متن این مقاله بدین شرح است:اما امروز که می‌بینم موسوی و کروبی مفت مسلم دستگیر می‌شوند و حکومت حتی رغبت نمی‌کند که تلفنها را قطع بکند ، اینترنت را مثل پارسال قطع کامل بکند ، لااقل اس.ام.اس را از کار بیندازد ، صادقانه بگویم که تحقیر می‌شوم . یعنی اینقدر دست کم گرفته می‌شوم که حالا دیگر مثل پارسالم هیچ لزوم و نیازی به اینکارها نیست . موسوی و کروبی را که بیشتر از یکسال و نیم هر روز گفتم و گفتی و گفتند که آخرین خط قرمزمان است به این راحتی دستگیر می‌کنند و ما باز هم بیشتر تحقیر می‌شویم . از آنطرف هم رفقائی که به تمام این مدت هر روز که مردم بیرون نرفتند بوق تغییر فاز جنبش را زدند به محض اینکه قرار شد دوباره آدمها به خیابان بروند شروع کردند به اعلام مسیر و ساعت و روز و فلان . شروع کردند به پلاکارد دست گرفتن و جلوی مردم ایستادن . آخرش جریان چطوری شد پس ؟ اینکه همان فازی است که یکسال گفتی تغییر کرده . من سوال قبلی‌ام را یکبار دیگر تکرار می‌کنم : قرار است به کجا برویم ؟ کسانی که خواسته و یا ناخواسته مسئول هدایت فکری جنبش هستند آیا تکلیف کار با خودشان روشن هست که با مردم هم باشد ؟ یکیشان اطلاعیه می‌دهد می‌گوید ما نسل اندر نسل تابع ولایت فقیه بوده و هستیم و الهی کمرمان بشکند اگر بخواهیم مشکلی برای جمهوری اسلامی به وجود بیاید . یکی دیگرشان می‌گوید لطفاً اول یکنفر ولایت فقیه را برای من ترجمه بکند تا بعدش بدانیم باید چه چیزی را قبول داشته باشیم . هر کدام یکجور . جنبش بدون رهبر هم که خنده‌دارترین جوکی است که می‌شود شنید .


منبع : جهان نیوز



میم شین ::: پنج شنبه 89/12/26::: ساعت 11:6 عصر


شیعه آنلاین: در پی بحرانی شدن اوضاع جاری در بحرین و افزایش حملات وحشیانه نیروهای رژیم بحرین که از سوی کشورهای مختلف حمایت می شوند، گروهی از شیعیان بحرینی نامه ای کوتاه خطاب به مقام معظم رهبری نوشته و نسخه ای از آن را برای پایگاه خبری شیعه آنلاین ارسال کردند.

 
متن کامل این نامه که به شرح ذیل است :
 
بسم‌الله الرحمن الرّحیم
محضر مبارک ولی امر مسلمین جهان
حضرت آیت‌ الله العظمی سید علی خامنه ‌ای (مدظله العالی)
سلام علیکم ..
 
با سلام و صلوات بر خاتم أنبیاء محمد مصطفی (ص)،‌ او که پیامبر بود و از ایشان رسالت بر دوش داشتن را آموختیم، بر علی (ع) که از ایشان عدالت وار بودن را یاد گرفتیم، بر سیده دو عالم که در ایشان ولایتمداری را یافتیم، بر سبْطیْ شباب اهل الجنّة که از ایشان صبر و فرهنگ سرخ شهادت را به ارث بردیم، ‌بر ائمّه‌ طاهرین علیهم‌ السّلام که از ایشان جهاد در راه حقّ را آموختیم و بر تک سوار آخر الزّمان (عج) که از ایشان انتظار اصلاح را به تعلم نشستیم.
 
سلام ما بر آن امامی که در عرصه‌ی تاریک تاخت و تاز طاغوتیان قیام نمود و درود فراوان بر حضرتعالی که پرچمدار فعلی انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان هستید. 
 
ما گروهی از شیعیان بحرین هستیم که از حضرتعالی تقلید می کنیم و سیرت و سنت جنابعالی برای ما حجت است. واقعیت این است که اکنون از ظلم و ستم آل خلیفه نزد جنابعالی شکایت می کنیم. فشار بر ما سنگین شده به حدی که برادران و خواهران و عائله ما را در مقابل چشممان می کشند، فریادرسی کمک نمی کند ما را. اجتماع می کنیم برای رضای خدا و در راه عزت مسلمین و شیعیان اما کشته می شویم.
 
از شما درخواست می کنیم برایمان نزد خدا دعا کنید زیرا اطمینان به استجابت آن داریم. و در ثانی کوچک تر از آنیم که درخواستی کنیم، مع ذلک رنج این آلام و مصیبت ها را که از طرف ما را احاطه کرده، جز با حضرتعالی با چه کسی در میان بگذاریم؟! هر طور که صلاح می دانید ما مقلدان و فرزندان خود در بحرین را یاری دهید. سخنرانی عربی جنابعالی در خصوص انقلاب مصر، برادران مصری ما را منصور گردانید و موجب توفیق و نصرت آنان شد، ما نیز در رنج و عذابیم و جز مقاومت و آمادگی برای شهادت چیزی نداریم و خداوند متعال فتح و نصرت را مسئلت می کنیم..
والنصر قادم إنشاءالله
جمعی از مقلدان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در بحرین

منبع : رجانیوز



میم شین ::: پنج شنبه 89/12/26::: ساعت 11:5 عصر



با افزایش احتمال سرنگونی رژیم‌آل‌خلیفه؛
ورلد‌تریبیون: آمریکا تخلیه ناوگان پنجم نیروی دریایی در بحرین را آغاز کرد

خبرگزاری فارس: یک پایگاه خبری از آغاز تخلیه تاسیسات نظامی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین خبر داد.

به گزارش فارس، پایگاه خبری "ورلد تریبیون " در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که نیروی دریایی آمریکا تخلیه تاسیسات خود در بحرین را آغاز کرده است، اگر چه فرماندهی مرکزی آمریکا این گزارش را رد کرده است. 

منابع دیپلماتیک به ورلد تریبیون گفته‌اند که بسیاری از نظامیان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در منامه مستقر هستند، بحرین را ترک کرده‌اند. 

بر اساس این گزارش، ‌بخش عمده‌ای از نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر بودند به عمان منتقل شده‌اند، جایی که رزمایش دریایی در حال انجام است. 

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که ناوهای جنگی آمریکا نیز گشت زنی در سواحل بحرین را متوقف کرده‌اند. 

طبق آمار، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در سال 2010 بیش از 3 هزار نظامی داشته است. 

بر اساس برخی تحلیل‌ها، اوضاع بحرین و احتمال سرنگونی رژیم آل خلیفه، آمریکا را به تکاپو برای تخلیه ناوگان پنجم در منامه کرده است. 

رژیم آل خلیفه طی روزهای اخیر به شدت تظاهرات مردم بحرین را سرکوب کرده است و این سرکوب‌ها بعد از سفر اخیر "رابرت‌گیتس " وزیر دفاع آمریکا به بحرین آغاز شد. 



میم شین ::: پنج شنبه 89/12/26::: ساعت 11:5 عصر


اختصاصی رجانیوز/ شعر زیبا و حماسی کاظم رستمی هدیه به انقلابیون و شهدای بحرین؛
از لؤلؤ بوی گوشت سوخته می‌آید/لؤلؤ؛ مرج‌البحرین یلتقیان

کاظم رستمی، منتقد ادبی و شاعر جوان انقلاب که در شش سال گذشته دبیر کنگره سراسری شعر دفاع مقدس نیز بود، شعری برای انقلاب و شهدای بحرین سروده است.

به گزارش رجانیوز، وی به همراه علی محمد مودب، در واکنش به فتنه سال گذشته مجموعه اشعاری را با عنوان "مسئله بیست و دوم خرداد نبود، مسئله بیست و دوم بهمن بود"، منتشر کرد که با استقبال بزرگان شعر و هنر انقلاب مواجه شد.

رستمی همچنین به عنوان منتقد ادبی برجسته، داور جشنواره های سراسری مختلف در حوزه شعر و ادبیات بوده است. در ادامه متن کامل این شعر زیبا و حماسی را که او در اختیار رجانیوز قرار داد، می‌خوانیم:

شیعه
شقایق آتش گرفته ایست

برسینه کوه یخی

در تاریخ نفرین

که جهانش می خواند

شیعه در یمن

شیعه در حجاز

شیعه در عراق و افغانستان

شیعه در بحرین

از لولو بوی گوشت سوخته می آید

بوی جگرهای  کباب

شیعه
کلمه اندوهگینی است

یادگار آه سوخته مدینه...

آوخ از مدینه....

کیف اصبحت یا بنت رسول الله؟

شیعهدر خون دل خویش است

شام یخ زده و ویران هجران را...

چقدر منامه شبیه بنی هاشم است

بیت سوخته را می ماند

لولو
مرج البحرین یلتقیان

و این لولو بحرین است

که می سوزد

آتش در نخلستان

آتش در خیمه گاه

آتش در بیت الله...

بوی یاس آتش گرفته می آید از این شعر

بوی اضطهاد شقایق

آوخ از شیعه...

دلم علقمه است

قلزم خون یل حیدر

آوخ از بی دستی

آوخ از بی آبی

آه آبرویم...عباس

با تو می گویم

ای پیشانی شکسته خواب شیعه

اینجا ام القرای شیعه است

ایران

اینجا شیعه دارد

علوی تر از علی!

مجتهد تر از جعفربن محمد

اینجا

قهرمان ما مختار است

نه عباس ابن علی

ما مفسران خون ریخته ایم...

جناب عالم بن عالم!

چگونه است

که می فهمی سقیفه را

می فهمی غدیر را

و کربلا را

اما همه را در تاریخ!

و فقط تاریخ؟

و نمی فهمی امروز را

و شیعه قائم را...

اصلا این چه شعری است

بگذار به شیوه قزوه بنویسم

به روش مولا ویلا نداشت

و آن روزها که واژه هایش را به مواخذه می گرفت ...(1)

آهای حجره های آیینه پوش

چطور است که می فهمید

بی معنایی

نبی بی وصی را...

و می فهمید

آنکه قلم و کاغذ نمی آورد

توطئه انشقاق فرق اسلام را داشت...

و نمی فهمید

که خورشید پس پرده

به اقامه اوصیاء حدیث می تابد

و مگر روایت حدیث

تنها روایت خون به ناحق ریخته اولیاست

و کشف راه های پیموده شده

پس امروز چه؟!

بیرون از اینجا

قتلگاه

اینجا

مدینه و فتنه

و اگر عالم تویی؟

رحمت به عوام الناسی ما

یا به قول سیار(2)

رحمت به بی نمازی ما بی نمازها...

که خمینی به ما تکیه کرد

و با پدران ما انقلاب

امیدش هم به ما دبستانی‌ها بود...

انقلاب

اقامه ای دوباره است

شیعه را

من نمی گویم

امام گفت که این بار اگر کمر شیعه بشکند...

بخوانید وصیتنامه اش را

اگرچه خودش را نخواندید

و ساختار

صورت ظاهر انقلاب است

که در صورت

خطا و خیانت هست

کجی و انحراف نیز

و مگر در حکام و استانداران علی نبود؟

اما در انقلاب نیست

که در ولایت هم نبود و نیست

که محتواست و حقیقت است

آوخ از شیعه بودن...

که چه سخت است

روبرو معاویه

کنارش عمرعاص

مقابل‌شان ورق پاره های قرآن به نیزه

و تو در نبردی به شمشیر

و به خطبه خوانی توحید و ولایت...

و از پشت سرت خوارج خروج کنند

به لا حکم الا لله...

و اینچنین است که از پس سی سال سکوت و تماشا

به کلیسا نعره می کشند و...

آه... یوماه

بحرین می سوزد

دنیا سرگرم لیبی است

وما؟

کاش به نهج البلاغه باز می گشتیم

به خطبه 150 و 151

به خطبه 22

به 93 و103 و...

به رنج‌های حیدر کرار

به حرف‌های علی

که به تاریخ گفت

نه به چند مستمع مسجد کوفه...

بیا شیعه علی باشیم

بیا به حدیث کسا جفا نکنیم

بیا زیارت عاشورا را ابتر نکنیم

بیا عزای امام حسین را پاستوریزه نکنیم

بیا شیعه باشیم

وحدت خوب است

بیا از شیعه بودنمان خجالت نکشیم

از سکوت

از تکرار مکررات و ادرار اوراد

از کشف اسرار آیینه و تفسیر اسفار

جز حجاب خاموشی

جز باختن به فتنه نمی زاید

که صفویه روزگاری بود

و امروز... روزگاری نو

که در پایان این روز

نه بهانه پذیرند

نه بها...

و اینچنین است که خون غزه می ریزد

خون بحرین می ریزد

خون یمن و عراق و افغانستان می ریزد

و ما نشسته که موسی

به فتح برود با خدایش...

می ترسم که بیاید

و تو هنوز در تفسیر مقام خون خدا مانده باشی عالم...

بیا به انقلاب جفا نکنیم

به خون‌های شهدا

به بدن‌های له شده

به سید حسین علم الهدی که با تانک رویش رژه رفتند

به چشم‌های آسمانی سعید جان بزرگی

به شهید جمشید محمد بیگی که شاعر بود

و همه را سوزاند

شعرهایش را

آه سوخته اش را...

بیا شاعر انقلاب باشیم

شاعر انقلاب

شاعر هیچ دولتی نیست

شاعر علی ابن ابی طالب است

شاعر حسین ابن علی است

شاعر شیعه است و فرزند زمان خویش

چقدر تشنه مانده ام

به فدای لب تشنه ات پسر فاطمه

بیا الهی عظم البلا بخوانیم...

الیس الصبح بقریب...

پی‌نوشت‌ها:

1)  علیرضا قزوه که شاعر شیعی روزگار خویش است و مانده تا هنوز
2) محمد مهدی سیار

*باالهام از شعری از علی داوودی



میم شین ::: پنج شنبه 89/12/26::: ساعت 11:5 عصر



حسین جاوید (پژوهشگر علوم اجتماعی): چندی پیش مطالبی با اشکالات فاحش، علیه نادر طالب زاده به بهانه دعوت از اسدالله نیک نژاد به برنامه "راز" منتشر و اتهاماتی علیه وی طرح شد.

به گزارش رجانیوز، در این مطالب تلاش شده بود، حضور "‌نیک ن‍ژاد؛‌ کارگردان ایرانی مقیم هالیوود"‌ در برنامه راز‌ به‌عنوان گافی برای این برنامه و به‌ویژه شخص طالب زاده برجسته سازی شود؛ آسمان ریسمان های که در روزهای بعدی هم ادامه پیدا کرد و حتی عده ای افراد ارزشی هم -به دلایلی که خواهم گفت-، تحت تاثیر این مطالب قرار گرفتند؛ هرچند غالب خبرگزاری ها و پایگاه‌های اینترنتی برخوردی منطقی با موضوع داشتند و با اطلاع از انگیزه ها و رویکردهای منتشرکنندگان، این نگاه و مدعاهایش را جدrhی نگرفتند. اما موضوع به همین جا ختم نمی شود و چون این اتفاقات و آمد و شدهای قلمی،‌ تداعی گر رخدادهای دردناکی است‌، اشاراتی کوتاه به آنچه دراین چند روز گذشت، دارم.
 
*‌ اول:
 
مهم‌ترین مستمسک این ادعاها درباره برنامه راز و بالتبع مهمان آن، حضور نیک نژاد به عنوان کارگردان و تهیه کننده فیلم های "پورنوی" هالیوود دراین برنامه است، این در حالی است که:
 
1- در هیچ بخشی از پوستر این فیلم‌ها در سایت IMDB، از نیک نژاد به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده یاد نشده است.
 
2- برخی ‌نام نیک نژاد در توضیحات فیلم ها را دلیلی برای تهیه کنندگی این فیلم ها می دانند اما اطلاعات و آگاهی جزیی از قواعد و جریان تولید فیلم در هالیوود باید موجب می‌شد، چنین گافی ندهند. این دوستان خوب است بدانند در فرایند تولید فیلم در هالیوود درست برخلاف ایران که فیلم های سینمایی در "یک" دفتر فیلم‌سازی شده و با حضور "‌یک"‌ تهیه کننده ساخته می شود، چندین نوع تهیه کننده با تعاریف و شرح وظایف گوناگون درساخت فیلم مشارکت دارند. به همین خاطر تهیه کننده اصلی فیلم عنوان PRODUCER و مابقی تهیه کنندگان با عناوینی مانند:
 
 EXECUTIVE PRODUCER / CO-EXECUTIVE PRODUCER /CO-PRODUCER/LINE PRODUCER/ASSOCIATE PRODUCER 
 
شناخته می شوند. این تهیه کنندگان -از جمله نیک نژاد- استودیوهایی دارند که در یکی از آنها تصحیح رنگ (‌اتالوناژ)‌،‌ در یکی صداگذاری،‌ در دیگری جلوه های ویژه و... انجام می شود و معمولا هر استودیو به‌طور "مشارکتی" و به‌گونه ای اداره می شود که ممکن است صاحب استودیو اصلا مطلع نباشد، کدام بخش از کدام فیلم و با چه جزئیاتی در استودیوی او در حال انجام و تولید است ولی در انتهای فیلم طبق قواعد حرفه ای فیلم‌سازی در هالیوود نام تمام شرکت هایی که برای ساخت اثر همکاری داشته اند، قید می شود.‌ به‌طوری‌که در همان سایت IMDB فقط در سه اثر با عنوان های "پائیز صحرا" و "برنج خونی" -که در ایران ساخته شده اند- و فیلم دیگری با عنوان "CLAWS" که در آفریقای جنوبی ساخته شده، نام نیک نژاد به‌عنوان تهیه کننده به چشم می خورد. در واقع اتهام زنندگان با فریب مخاطبان و در عملی به دور از اخلاق حرفه ای رسانه ای، به‌جای کلمه مار،‌ "شکل مار"‌ را به خوانندگانش ارائه می کنند.
 
3- یکی از اشتباه های فاحش نویسندگان این ادعاها، به بی اطلاعی آنها از رده بندی هایی سینمایی و تعریف فیلم پورنو باز می‌گردد. باز با مراجعه به همان سایت IMDB، روشن است که رده بندی (RATE) فیلم های یادشده R است. مختصر آشنایی با مفاهیم ابتدایی رده بندی فیلم‌های سینمایی در هالیوود، می توانست آنها را متوجه سازد که این فیلم‌‌ها با آثار پورنوگرافی تفاوت دارند. چون اساسا فیلم‌های پورنو اجازه نمایش در سینماهای آمریکا را ندارند و جدا از وجود عریانی در فیلم، گاهی درجه R به علت وجود خشونت و همچنین به‌کاربردن عبارت های رکیک به فیلم ها داده می شود و حتی این درجه معمولی تر از درجه NC-17 (‌فیلم‌هایی که برای افراد بالاتر از 17 سال است) به شمار می رود.
 
4- همچنین این مطلب که -در برنامه راز گفته شد- نسخه با کیفیتی از فیلم‌های نیک نژاد برای نمایش در دسترس نبوده، مسخره شده است. با توضیحات بالا؛ کدامیک از فیلم هایی که به آن اشاره شده، جزو فیلم‌های نیک نژاد بوده است؟ چنانچه بعدا دیده شد، برخی از مخاطبان این مطالب، گوشه هایی از این فیلم‌ها را از اینترنت دانلود کرده و به نمایش گذاشته اند؛ آنهم بدون اینکه اصل موضوع برای مخاطبان روشن شده باشد. ضمن اینکه فیلم های یافت شده هم به هیچ وجه کیفیت استاندارد برای نمایش از تلویزیون را ندارد.
 
*‌‌ دوم:
 
چند سوال است که پاسخ آنها می تواند راز هجمه های جدید علیه برنامه راز را بیشتر آشکار کند.
 
1- دو هفته پیش از حضور نیک نژاد در برنامه راز؛‌ همین رسانه (که از آن به‌عنوان نسخه داخلی جرس یاد می‌شود که از قضا هفته قبل نیز فیلتر شد و به سرنوشت همان سایت ضدانقلاب دچار شد)، حرکتی را علیه شخص طالب زاده، با به اصطلاح بازگشایی پرونده سرلشگر اردوبادی -پدر نادر طالب زاده- که از افسران پیش از انقلاب بوده، ورق زد و در آن مطلب، وی را که از نزدیکان سپهبد قرنی و به‌دست محمدرضا شاه خلع درجه شده بود، به باد انتقاد گرفت. فارغ از اینکه آن مطالب هم چقدر استناد داشته باشد، روشن است که این حمله، به "برنامه راز است و نه حتی به نیک نژاد و یا طالب زاده. آیا علت را نباید در منش و گفتمان این برنامه پرطرفدار و ارزشی جستجو کرد؟ آیا خاستگاه منتشرکنندگان این نوشته ها و جهت گیری های آن در مسائل مختلف جای تامل ندارد؟
 
2- این محفل، مدعی شده برای اولین بار "‌هویت واقعی" نیک نژاد را پیش از برگزاری جشنواره فیلم فجر افشا کرده است. مشخص نیست جستجویی ساده و ابتدایی درباره نام نیک نژاد در اینترنت که به راحتی امکان پذیر است چگونه می تواند عملیاتی پیچیده باشد که به آن افتخار می کنند؟ آیا اطلاعات ارائه شده فراتر از اطلاعات عادی است که در سایت معروف و قابل دسترس IMDB وجود دارد و البته منتشرکنندگان آن با ناشی‌گری و ناآشنایی با هالیوود یا غرض‌ورزی و کینه از ارائه صحیح آن‌ها عاجز بوده‌اند.
 
3- همین رسانه، سال گذشته از "‌شهره آغداشلو" تقدیر کرد که حتی واکنش‌های چندین خبرگزاری داخلی را به همراه داشت. زمانی هم که خانه سینما در قالب دعوت از هیاتی از آکادمی اسکار میزبان خانم "‌آنت بنینگ" شد، هیچ واکنشی نشان نداد؛ هنرپیشه زنی که با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان عکس های او را در اشکال مختلف دید! و حتی همین روزها که "‌ویتوریو استورارو"‌ برای عقد قرارداد فیلم جدید مجید مجیدی درباره پیامبر اسلام به ایران آمده است، به سوابق او اشاره ای نمی شود و کسی از آن سخن نمی گوید. خوب است علاقمندان نام این فیلمبردار را در همین سایت IMDB که بسیار به آن علاقه مند هستند، جستجو کنند تا ببینند او فیلمبرداری اثر معروف برتولوچی یعنی "‌آخرین تانگو در پاریس"‌ (‌دارای چندین صحنه غیراخلاقی معروف در تاریخ سینما) را به عهده داشته و این فرد حالا قرار است زندگی حضرت رسول را به تصویر بکشد! اگر استفاده از این افراد ایرادی ندارد، چرا باید در گروکشی سیاسی و به‌دور از صداقت و راستی فقط فردی همانند نیک نژاد مورد حمله قرار گیرد؟ اصلا چرا جای دور می رویم. همین آقای کیارستمی که مورد تقدیر این دوستان قرار می گیرد، مگر ژولیت بینوش هنرپیشه فرانسوی را-که باز هم با جستجویی ساده در IMDB عکس‌های عریان او در فیلم‌ها قابل مشاهده است-، به ایران دعوت نکرد؟ چطور این عمل مورد نکوهش قرار نمی گیرد؟ مگر بینوش نبود که در اختتامیه جشنواره فیلم کن در حمایت از جعفر پناهی گریست؟ چرا این دوستان همیشه ازجعفر پناهی که به علت تلاش برای بازسازی صحنه های تجاوز در وقایع پس از انتخابات 88 محکوم شده، تقدیرکرده و یا هیچ انتقادی به او نکرده‌اند؟ آیا نیک نژاد به این علت که درهیچ موردی از دشمنان نظام جمهوری اسلامی حمایت نکرده، باید مورد هجمه قرار بگیرد و برایش پرونده سازی شود؟ 
 
4- اساسا افرادی که در هالیوود کار می کنند، در چه حوزه هایی در آن فضا می توانند آثار سینمایی تولید کنند؟ آیا باید انتظار داشت در مورد دفاع مقدس و موضوعاتی همچون اخلاق اسلامی در هالیوود فیلم ساخته باشند؟ تاکنون چند تن از فیلمسازان داخلی در خارج از کشور فیلم‌هایی تولید کرده اند که مطابق با استانداردهای محتوایی داخلی باشد؟
 
5- اما در ادامه رویه این سایت مغرض در چنگ و دندان نشان دادن به برنامه راز، ‌حضور تیری میسان منتقد جدید سیاست‌های آمریکا با حضور ساقی قهرمان -رئیس انجمن همجنس گرایان ایران و مقیم در کانادا- بر صفحه های روزنامه شرق مقایسه می شود. آیا بی اطلاع هستند که تیری میسان به علت فشار لابی‌های صهیونیستی از فرانسه فراری شده و هم اکنون در حمایت حزب الله لبنان در بیروت زندگی می کند؟ آیا یادشان رفته که میسان به دعوت وزارت امور خارجه کشورمان چند سال پیش هم به ایران سفر کرد و حتی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو حضور یافت؟ آیا مقایسه تیری میسان با ساقی قهرمان، زنی که اشعارش آکنده از تصویرسازی های تهوع برانگیز جنسی است، از سوی این افراد از روی عناد با آرمان‌های انقلابی نیست؟
‌ 
6- با نگاهی که این افراد به انسان‌ها دارند آیا مثلا سفر چاوز به ایران و دیدار او با مقامات نظام نمی تواند شبهه برانگیز باشد؟‌ به هر حال چاوز احتمالا در کشورش نوشیدنی غیرحلال نوشیده و شاید با خانمی هم رقصیده باشد! اصلا با این نگاه،‌ دایره خارجی ها و ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، برای سفر به کشورمان و کارکردن در آن کجاست؟
 
7- آیا این افراد اطلاع ندارند، بسیاری از افرادی که همین الان بدنه سینمای ایران را تشکیل می دهند، قبل از انقلاب چه وضعی داشته اند؟ احتمالا سن این دوستان به اندازه ای نباشد که حضور کارگردانان و بازیگران امروز سینمای ایران را پیش از انقلاب دیده باشند؟ با این نگاه، ‌آیا جایی برای علی حاتمی و خانواده اش،‌ مسعود کیمیایی و بسیاری دیگر در ایران باقی می ماند؟
 
8- نیک نژاد با حضوری به موقع در کوچه های خرمشهر در آغاز جنگ و ساخت فیلم تاثیرگذار "درد همسنگرم"‌ پشت پرده منافقین و سیاست های بنی صدر را برای مردم ایران بازگو کرد. بسیاری از اعضای مجاهدین خلق، همان زمان با نیک نژاد برخورد کردند. آیا می‌توان گفت با توجه به حمایت های منافقین از فتنه سبز، حمله به نیک نژاد می تواند ناشی از جهت دهی و اعمال نفوذ باند رجوی باشد؟
 
* ‌سوم:
 
سخنی با دوستان به اصطلاح ارزشی
 
رفتارهایی که از گروه اندکی از شما دوستان، این روزها دیده می شود، یادآور جفاهایی است که سید مرتضی آوینی در دو سه سال پایان عمر شریفش آنها را تحمل می کرد. روزنامه ای که امروز با چاپ این قبیل مطالب، به طالب زاده حمله می کند، همان روزنامه ای است که سید شهیدان اهل قلم را به بی دینی متهم می کرد. دوستان یادتان نرود آقا مرتضی اولین کسی بود که از فیلم "عروس" حمایت کرد (آن روزنامه ارزشی! را یادتان هست که تیتر زده بود، آقای آوینی از خود عروس خوش‌تان آمد یا از فیلمش؟) و اینگونه او مورد هجمه به اصطلاح ارزشی ها قرار گرفت. یادتان باشد آقا مرتضی را برای چاپ کتابی در مورد "هیچکاک" به وادادگی وآرمان پریشی متهم کردند. خاطرتان هست اسلاف گردانندگان همین سایت که زمانی زمام دار صدا و سیما بودند، جلوی پخش "‌خنجر و شقایق" را گرفتند. خاطرتان هست که همین آقایان، قلم سید شهیدان اهل قلم را شکستند و مجوز پخش صدایش را از صدا و سیما باطل کردند. یادتان هست زمانی که به دعوت حوزه هنری "‌مصطفی عقاد"‌ به ایران سفر کرد، فقط آقامرتضی از او حمایت کرد و دوستان ارزشی آن زمان در بوق و کرنا کرده بودند که عقاد "‌هالوین ساز" است و ماادریک ماالهالوین! حتما به خاطر شریفتان مانده است که در آن روزگار هم، این طالب زاده بود که عقاد را با تأکید آوینی، همراهی می کرد.
 
دوستان یادتان نرفته است که طالب زاده در چندین جبهه، نخستین حرکت رسانه ای را در ایران انجام داده است؛ فعالیت‌هایی که شما الف بای آنها را هم نمی دانستید. آیا شما نمی دانید نخستین کسی که در ایران -آن‌هم هشت سال پیش از صحبت های احمدی نژاد- در مورد هولوکاست فیلم ساخت، که بود؟ ‌چه کسی نخستین بار درباره بوسنی مستند ساخت؟‌ جانبازان شیمیایی نخستین بار به‌طور جدی در قاب دوربین چه کسی نشستند؟ نخستین مستند پس از انقلاب اسلامی ایران درباره اوضاع داخلی آمریکا متعلق به کیست؟ ‌آندلس و تمدن اسلامی در اروپا را برای نخستین بار چه کسی به مردم کشورمان معرفی کرد؟ کدام فیلمساز درد شیعیان لبنان و مقاومت آنها را نخستین بار برای مردم ایران به تصویر کشید؟‌ نخستین فیلم ایرانی درباره 11 سپتامبر ساخته چه کسی است؟‌ و...
 
آقایان مگر نه اینکه در قرآن آمده است:‌... اذا جائکم فاسق بنبأ فتبینوا (‌اگر فاسقی برای شما خبری آورد درباره آن تحقیق کنید) مگر شما خط مشی این افراد را نمی شناسید؟ ‌پس چگونه است که به این نوشته ها اعتماد می کنید؟ مگر شما تازه طالب زاده را شناخته اید؟ آیا بهتر نبود به‌جای همین اندک برخوردهای احساسی و بدون علم، ابتدا با خود او صحبت می‌کردید و علت را جویا می شدید؟ یادتان هست چند سال پیش محمد نوری زاد در انتقاد از سفارش روایت فتح به کیومرث پوراحمد برای ساخت فیلمی در مورد انقلاب، بدون اینکه با دوستانش صحبتی و از آنها پرسشی کرده باشد، مطلبی با عنوان "بچه ها مراقب باشید" در روزنامه ها چاپ کرد که سراسر بی عدالتی و مبتنی بر گمان و وهم بود و عاقبتِ خود او هم پیش روی ماست. چه خوش گفته اند که: از صد و سی چشمه لوتی گری/ دست بردن بر قمه هست آخری
 
*‌چهارم:
 
جناب نادر طالب زاده!
 
‌دراین وانفسای روزگار و گرد و غباری که به سرعت روی حقیقت می نشیند، آیا بهتر نیست انسان بهانه به دست دشمنانش ندهد؟ موضوع "‌برنامه راز" بخواهی یا نخواهی،‌ قبول داشته باشی یا رد کنی، بسیار فراتر از خود حضرتعالی است. راز،‌ فرصتی برای بیان دردهایی است که سالیان دراز دوستداران انقلاب و آرمان‌های بزرگش آنها را متحمل شده اند، ‌پس این فرصت را دریاب. مطمنم می دانی، ‌صحبت‌هایی که در این برنامه مطرح می شود، چه تاثیری بر کانون‌های تصمیم ساز فرهنگی در کشور دارند. بدان، خناسانی که می‌خواهند با هر بهانه ای بر جبهه حق و عدالت یورش ببرند، منتظر استفاده از حتی سستی ها و نه خطای افرادی مثل تو هستند.

منبع : رجانیوز



میم شین ::: پنج شنبه 89/12/26::: ساعت 11:5 عصر


نگرانی امریکا از سرنوشت ناوگان پنجم دریایی اش در خلیج فارس سبب شد
حمام خون سعودی‎ها در بحرین / احتمال ورود ایران در صورت برهم خوردن موازنه قوا/ استشهادیون ایرانی در سواحل خلیج فارس تجمع می‎کنند

سفر رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا به منامه بحرین برای نجات محل استقرار ناوگان پنجم دریاری ارتش امریکا در این جزیره کافی بود تا شاه خاندان آل خلیفه در بحرین چراغ سبز را برای حضور نیروهای شورای همکاری خلیج فارس آنهم برای کشتار مردم کشورش روشن کند.

به گزارش رجانیوز، با چراغ سبز حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین به نیروهای امنیتی و ارتش عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس، و در حالی که اعتراضات مردم شیعه وسنی بحرین، دولت آل خلیفه را به مرز شکست کشانده بود، حضور نیروهای عربستانی و تسلیحات زرهی و نظامی این کشور، در مقابل مردم تجمع کننده در میدان مروارید و دیگر شهرهای بحرین، در این کشور حمام خون به وجود آورده است.
 
 
دولت عربستان که پس از پناه دادن به بن علی دیکتاتور تونس و حمایت همه جانبه از حسنی مبارک دیکتاتور مصر، به عنوان تکیه گاه فتنه در خاورمیانه شناخته می شد، در تازه‎ترین اقدام خود با دخالت نظامی در کشور بحرین به کمک دولت مستبد بحرین و نیروی دریایی امریکا که در این کشور مستقر است آمده و با بکارگیری انواع و اقسام سلاح‎های سبک و سنگین، مردم شیعه و سنی بحرین را به گلوله بسته است. 
 
گزارش‎های دریافتی از بحرین از کشته شدن دست کم 7 بحرینی و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر در حمله دیروز و امروز نیروهای عربستان به مردم بحرین حکایت دارد.
 
این حملات پس از آن آغاز شد که رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا در سفری به بحرین مذاکراتی مخفیانه با شاه این کشور داشت. این در حالی است که ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش امریکا که به بهانه جنگ خلیج فارس در سال‎های پایانی قرن بیستم به این آبها وارد شده بود، بحرین و آبهای این کشور را به عنوان بهترین محل برای استقرار ناوگان خود در خلیج فارس تشخیص داده است. 
 
 
رسیدن موج اعتراضات به بحرین با ابراز نگرانی شدید امریکا همراه بود به نحوی که اوباما در اظهاراتی صراحتا این نگرانی را ابراز کرد. اکثریت شیعه در این کشور و  تکلم حد اقل یک سوم مردم بحرین به زبان فارسی، و از طرفی اتحاد شیعه و سنی در برکناری دولت آل خلیفه، و همچنین سرنوشت مبهم ناوگان پنجم دریایی امریکا از مهمترین علل نگرانی دولتمردان این کشور برشمرده می‎شود.
 
معترضین بحرینی: در صورت حضور عربستان؛ از ایران کمک خواهیم خواست
 
با این حال و پیش از ورود نیروهای عربستان به بحرین برای سرکوب معترضین، المشیمع از سران معترضین بحرینی در مصاحبه‎ای با یک روزنامه لبنانی اعلام کرده بود که در صورت در خواست ورود نیروهای عربستان از سوی دولت بحرین معترضین نیز از ایران برای حمایت از اعتراضات خود کمک خواهد خواست.
 
 
در همین حال عضوشورای حقوق بشربحرین نیز در گفتگو با بی‎بی‎سی ازحمایت سیاسی ورسانه ای ایران ازقیام مردم بحرین استقبال کرد.  عباس العمران گفت ایران کشورهمسایه بحرین است وماباایران دارای روابط تاریخی هستیم دو ملت دارای روابط دینی و فرهنگی هستند. مامخالف حضورسعودی هادراراضی بحرین هستیم ودخالت در امورداخلی خودمی دانیم ماازهرگونه حمایت سیاسی ورسانه ای ایران ازملت بحرین استقبال می کنیم.
 
این در حالی است که دولت بحرین برای فرار از واکنش‎های احتمالی ایران، پیش از آغاز حمله نیروهای سعودی به مردم خود، سفیر خود را  از ایران فراخوانده بود.
 
 
وزارت امور خارجه ایران نیز تلاش‎های دیپلماتیک زیادی را برای کاهش بحران منطقه خلیج فارس آغاز کرده است به نحوی که صالحی دیروز و امروز  در صحبت‎هایی تلفنی با دبیر کل سازمان مللف  سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب خواستار پیگیری این موضوع شده است.
 
علمای دینی ایران، بحرین عراق و لبنان نیز به اقدامات دولت سعودی در کشتار مردم بحرین اعتراض کرده‎اند. آیات عظام صافی گلپایگانی و جعفر سبحانی با صدور بیانیه‎هایی شدیداللحن این اقدام سعودی‎ را محکوم کرده‎اند.
 
گردانهای حزب الله عراق، گروه مقتدی صدر و حزب الله نیز به حمایت از مردم بحرین با انتقاد از دخالت نظامی عربستان سعودی در بحرین، اعلام کرده‎اند: از کشورهای حاشیه خلیج فارس انتظار داشتیم نیروهای خود را برای آزادی قدس از دست صهیونیست ها به حرکت در آورند.
 
وضعیت مصیبت بار در بحرین
 
علی الاسود روز نماینده پارلمان بحرین، به پرس تی‌وی گفت، بیمارستان‌های شهر منامه جایی برای پذیرش و درمان مجروحان اقدامات سرکوب گرانه نیروهای دولتی علیه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردمی، ندارند. 
 
 
وی تصریح کرد، مردم به مراکز پزشکی بحرین دسترسی ندارند. بیمارستان‌ها یا بسته شده‌اند و یا نیروهای امنیتی بحرین با پشتیبانی نیروهای خارجی، مانع ورود مجروحان درگیری‌ها به بیمارستان‌ها می‌شوند. 
 
در این عملیات نیروهای عربستان علیه مردم بحرین، دست‌کم پنج روستا هدف حملات سربازان و بالگردهایی قرار گرفتند که از گلوله‌های جنگی برای سرکوب مردم بحرین استفاده می‌کردند. 
 
در این اقدامات نیروهای پلیس بحرین که از سوی بالگردهای ارتش بحرین حمایت می‌شدند توانستند کنترل میدان مروارید را در اختیار بگیرند. 
 
 
تغییر موازنه قدرت در منطقه خلیج فارس و احتمال واکنش عملی ایران
 
در حالی که منطقه خلیج فارس پس از پایان جنگ خلیج فارس و حمله عراق به کویت در شرایط موازنه قدرت به سر می‎برد، به نظر می‎رسد حضور نظامی عربستان به نفع یکی از طرف‎های دعوا در بحرین و اقدام به کشتار مردم بحرین، سر آغاز تغییری دوباره در منازعه قدرت در منطقه خلیج فارس باشد. سر آغازی که ممکن است با تشدید اوضاع علیه مردم بحرین و ورود عملی ایران به معرکه بحرین، شرایط منقطه خلیج فارس را به کلی متغییر کند. در همین حال برخی اخبار نیز از برنامه‎ریزی ان جی او های ایرانی فعال در امور جهان اسلام برای ثبت نام استشهادی و حضور در سواحل خلیج فارس برای اعلام آمادگی به اعزام به بحرین حکایت دارد.

منبع : رجانیوز


میم شین ::: پنج شنبه 89/12/26::: ساعت 11:5 عصر

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 14
کل بازدید :213136
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لینک دوستان<<
سیب سرخ
دیار عاشقان
.عاشق خدا .
بلوچستان
►▌ استان قدس ▌ ◄
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
****شهرستان بجنورد****
صراط مستقیم
*نهانخانه جان*
@@@گل گندم@@@
منادی معرفت
پیامنمای جامع
یادداشتهای فانوس
مرام و معرفت
سربازی در مسیر
برادران شهید هاشمی
یامهدی
دل نوشته
ترخون
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
خادمین حضرت فاطمه سلام الله علیها ،جیرفت
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
حق من حجاب
عمارمیاندواب
نت سرای الماس
تقدیم به کسی که باور نکرد دوستش دارم
داستان سرا
Tarranome Ziba
منتظران شهادت
مثلث یک ضلعی
کانون فرهنگی شهید چمران شیخ طوسی اصفهان
رویابین
دوستانه
هرچه می خواهد دل تنگم میذارم
منتظران مهدی(عج)
شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة
mehrabani
ღღدخــــتــــــرصــــورتـــــیღღ
ماه مهربان من
تجربه های مربی کوچک
ღ♥ღ من و تو ღ♥ღ
بر و بچه های ارزشی
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
حفاظ
جالب انگیزناک
مطلع مهرورزی ومحبت
پایگاه شهید کریم مینا سرشت
* امام مبین *
فکر نو مساوی پیشرفت
روزه
حاج آقا مسئلةٌ
یکی بود هنوزهم هست
صحیفه
اسلام یعنی تسلیم
شهادت
گرداب
روستای جندابه
کیستی ما ( وبلاگ وحید یامین پور )
هفته نامه 9 دی
کلام نور
9 دی 88
دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی
امام صدر نیوز
سایت موسسه فرهنگی شهید آوینی
جام نیوز
伊斯兰教 什叶派 ఠ
هر از گاهی یک مکس کوتاه ...
پایگاه خبری تحلیلی زنان پرس
آموزش تست زدن کنکور
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<