سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دلت جامه پرهیزگاری بپوشان تا به دانش برسی . [از سفارشهای خضر به موسی علیه السلام]

ازدواج آگاهانه، همین و بس


حامی منافقین، همپیمان رژیم صهیونیستی و مبلغ شیعه هراسی

خبرگزاری فارس: شایعه سفر شاه اردن به ایران واکنش های زیادی به دنبال داشته و اکنون این سئوال برای بسیاری از مخاطبان وجود دارد که ملک عبدالله دوم کیست؟

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، به نقل از جوان آنلاین، ملک عبدالله، در تاریخ 30 ژانویه سال 1962 میلادی به دنیا آمد. عبدالله دوم فرزند ملک حسین پادشاه اردن و آنتونیت آوریل گاردنر می باشد. مادر ملک عبدالله که نام اصلی آن آنتونیت گاردنر می باشد، در کشور اردن با نام مستعار شاهزاده مونا الحسین شناخته می شود. 

خانم گاردنر دختر یک افسر انگلیسی بود که در جریان فیلمبرداری فیلم " لورنس عربستان " که بخش هایی از آن در کشور اردن فیلمبرداری شده بود، با ملک حسین آشنا شد که این آشنایی منجر به ازدواج وی با ملک حسین گشت. 

به نوشته وعده صادق ، نحوه ی تولد عبدالله و اینکه مادر او زنی انگلیسی است، همواره یکی از نکات بحث برانگیز درباره ی پادشاهی وی بوده است؛ چرا که به نظر تعدادی از صاحب نظران و حتی افراد عادی، ملک عبدالله به دلیل ن‍ژاد دورگه ی عربی - انگلیسی، حافظ منافع بریتانیا و سایر دول غربی در منطقه می باشد. عبدالله دوم پس از گذراندن دوران ابتدائی در اردن، برای تحصیل به انگلستان رفت و پس از آن دوران دبیرستان خود را در آمریکا گذارند و در نهایت تحصیلات خود را در دانشکده ی پمبورک آکسفورد به پایان رساند. 

وی در سال 1980 به عوان دانشجوی دانشگاه افسری سلطنتی سند هرست وارد این دانشکده شد؛ عبدالله سپس به درجه ی ستوان دوم سواره نظام سلطنتی انگلیس نایل گشت و پس از آن، درجات نظامی خود را در ارتش انگلستان ارتقاء داد؛ این امر تا آنجا رسید که وی در نهایت به مقام سرهنگی و جانشین فرمانده ی سواره نظام سلطنتی انگلستان که یک هنگ زرهی است، رسید. در عرصه ی تحصیلات سیاسی نیز وی در دانشکده ی روابط بین الملل ادموند ای. والش دانشگاه جرج تون انگلستان تحصیل کرده و با درجه ی کارشناسی ارشد از آنجا فارغ التحصیل شده است. 

عبدالله با رانی الیاسین متولد کویت و شهروند فلسطین که اصلیت اردنی دارد و اکنون ملکه رانی عبدالله نامیده می شود، ازدواج کرده و از او صاحب 4 فرزند می باشد.(42) نحوه ی به حکومت رسیدن عبدالله نیز بسیار جالب و بحث برانگیز بوده است. زیرا در آخرین سالهای زندگی ملک حسین پادشاه سابق اردن و در هنگامی که ملک حسین آخرین روزهای زندگی اش را سپری می کرد و با سرطان دست و پنجه نرم می نمود، یک خبر جهان عرب را شگفت زده کرد. این خبر چنین بود: شاهزاده حسن برادر ملک حسین که سالهای زیادی مقام ولیعهدی اردن را در اختیار داشت، در تاریخ 24 ژانویه سال 1999 میلادی از سمتش برکنار شد و شاهزاده عبدالله بن حسین (عبدالله دوم) به جای وی منصوب گشت.عجیب اینکه دو هفته بعد ملک حسین فوت کرد و عبدالله به پادشاهی رسید. 

این تغییر و تحول ناگهانی در صحنه ی سیاسی کشور اردن، به مذاق اردنی ها خوش نیامد. چرا که این تغییر ساختار سیاسی در اردن به وضوح حکایت از دسیسه های پنهانی انگلستان و آمریکا در به قدرت رساندن عبدالله دوم داشت. زیرا عبدالله مادری انگلیسی داشت و به حکومت رسیدن وی در اردن، از دید آنان به مثابه نمایندگی وی ازطرف دولت انگلستان در منطقه بود. البته این دیدگاه مردم اردن کاملاً صحیح بوده و ملک عبدالله نیز عملاً به جدی ترین متحد غرب در سرزمین های عربی تبدیل گشته است. در مورد جانشین ملک عبدالله نیز باید بگوییم که وی تا قبل از سال 2004 میلادی، برادر ناتنی خود شاهزاده حمزه را به این امر گماشته بود، اما از آن سال به بعد، اردن فاقد ولیعهد می باشد که البته بسیاری از صاحبنظران معتقدند عبدالله قصد دارد پسرش شاهزاده حسین را در آینده ای نزدیک به این مقام منسوب کند. 

متحد غرب ،هم پیمان اسرائیل 
عبدالله در حال حاضر نزدیک ترین متحد کشورهای غربی در منطقه بوده و سازشکارترین دولت عربی در مواجه با اسراییل می باشد. فضاحت اعمال او تا بدانجا است که حتی بسیاری از اعراب ساکن سایر کشورها نیز او را به عنوان عامل انگلیس و آمریکا می شناسند و برای او ارزشی قایل نمی شوند. 

ملک عبدالله پادشاه اردن طی اظهارات خود از اینکه دولت شیعی در عراق به روی کارآمده است، اظهار نگرانی کرده و آن را در راستای تشکیل هلالی از سرزمینهای شیعه اعم از ایران، بخش اعظم عراق، بخشهایی از سوریه، لبنان و مناطق نفت خیز عربستان دانست. این سخنان ملک عبدالله نشان از کینه ی وی نسبت به شیعیان داشته و در حالی که هر روزه شیعیان بسیاری در عراق و نقاط دیگر جهان توسط گروههای تکفیری به شهادت می رسند، سخن او تلاشی در جهت آسیب بیشتر به شیعیان می باشد. 

عبدالله دوم و تز شیعه هراسی 
بعد از بیان عبارت " هلال شیعی " توسط ملک عبدالله اردن، بسیاری از رهبران منطقه نیز از سخنان وی استقبال کرده و بیش از پیش به ایراد اتهام علیه شیعیان مبادرت ورزیدند. دامنه ی این سخنان حتی از منطقه فراتر رفته و عبارت مذکور مورد پسند آمریکاییها و اروپاییها نیز قرار گرفت و آنها از این مسئله به عنوان ابزاری در جهت آزار شیعیان استفاده کردند. 

متأسفانه رسانه های کشور ما گوینده ی اصلی این سخن را فراموش کردند و امروزه نیز اردن در سکوت خبری به سر می برد؛ حال آنکه این کشور مرکز بسیاری از فتنه های منطقه می باشد. ترور " شهید مغنیه " نیز که با همکاری عوامل اطلاعاتی اردن، عربستان، موساد و سیا شکل گرفت، خبر از اعمال شیطانی دولتمردان اردن علیه شیعیان می دهد. همچینین اردن هر از چند گاهی به عنوان کشور حد واسط برای فرستادن گروههای مخالف حزب الله لبنان به اسرائیل عمل کرده و احتمالاً نقش واسطه را بین اسراییل و گروههای مخالف حزب الله بازی می کند. 

کشور اردن از دیرباز دشمنی آشکاری با کشور عزیزمان ایران نیز داشته است. هموطنان عزیزمان فراموش نمی کنند که پدر ملک عبدالله یعنی ملک حسین در روزهای آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، دست در دست صدام ملعون، گلوله ی توپی رابه سمت کشورمان شلیک کردند. در آن زمان اردن به عنوان اولین کشور عربی و به نمایندگی از سایر اعراب حمایت خود را از کشتار مردم مظلوم و بی دفاع کشورمان توسط ارتش بعثی اعلام کرد. 

از زمان روی کار آمدن ملک عبدالله نیز هر از چندگاهی خبرهایی از دسیسه ی این پادشاه علیه جمهوری اسلامی ایران به گوش می رسد. حمایت عبدالله دوم از منافقین، پناه دادن و حمایت از خانواده ی صدام،استفاده از عبارت " هلال شیعی " و متهم کردن ایران به استفاده از این هلال برای قدرت طلبی، از جمله مهمترین اقداماتی است که عبدالله دوم علیه ایران عزیز انجام داده است. 



میم شین ::: پنج شنبه 89/12/26::: ساعت 11:6 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 6
کل بازدید :212552
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لینک دوستان<<
دیار عاشقان
سیب سرخ
.عاشق خدا .
بلوچستان
►▌ استان قدس ▌ ◄
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
****شهرستان بجنورد****
صراط مستقیم
*نهانخانه جان*
@@@گل گندم@@@
منادی معرفت
پیامنمای جامع
یادداشتهای فانوس
مرام و معرفت
سربازی در مسیر
برادران شهید هاشمی
یامهدی
دل نوشته
ترخون
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
خادمین حضرت فاطمه سلام الله علیها ،جیرفت
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
حق من حجاب
عمارمیاندواب
نت سرای الماس
تقدیم به کسی که باور نکرد دوستش دارم
داستان سرا
Tarranome Ziba
منتظران شهادت
مثلث یک ضلعی
کانون فرهنگی شهید چمران شیخ طوسی اصفهان
رویابین
دوستانه
هرچه می خواهد دل تنگم میذارم
منتظران مهدی(عج)
شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة
mehrabani
ღღدخــــتــــــرصــــورتـــــیღღ
ماه مهربان من
تجربه های مربی کوچک
ღ♥ღ من و تو ღ♥ღ
بر و بچه های ارزشی
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
حفاظ
جالب انگیزناک
مطلع مهرورزی ومحبت
پایگاه شهید کریم مینا سرشت
* امام مبین *
فکر نو مساوی پیشرفت
روزه
حاج آقا مسئلةٌ
یکی بود هنوزهم هست
صحیفه
اسلام یعنی تسلیم
شهادت
گرداب
روستای جندابه
کیستی ما ( وبلاگ وحید یامین پور )
هفته نامه 9 دی
کلام نور
9 دی 88
دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی
امام صدر نیوز
سایت موسسه فرهنگی شهید آوینی
جام نیوز
伊斯兰教 什叶派 ఠ
هر از گاهی یک مکس کوتاه ...
پایگاه خبری تحلیلی زنان پرس
آموزش تست زدن کنکور
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<